Informasjon til utstillere
SØK OM Å BLI UTSTILLER PÅ DESIGNERS' SATURDAY!

-
Designers’ Saturday er den største og viktigste møteplassen for design- og interiørarkitektur i Norge. Vi tilbyr inspirasjon og faglig utvikling for 6000 fagbesøkende og 170 utstillere.
Designers’ Saturday fokuserer på å vise bredden innen design- og interiør, fra unge nyutdannede designere til veletablerte produsenter og merkevarer.
Som utstiller på Designers' Saturday får du muligheten til å ta del i en 3-dagers feiring i Oslo sentrum, proppfullt av inspirasjon, faglig oppdatering, kollegiale- og sosiale møteplasser.
-
Fyll ut søknadskjema og delta som utstiller på Designers’ Saturday 10-12. september 2021.
Påmeldingen er bindende, faktura sendes automatisk etter godkjennelse og forfaller fra medio mai.
Påmeldinger mottatt innen 31. mars får laveste deltakeravgift.
Styret godkjenner utstillere som tilfredsstiller DS’ intensjon og kriterier. Etter medio april blir alle bekreftet fortløpende.
-
Utstillere på DS er enkeltstående brands og produsenter. En paraplyorganisasjon kan ikke betale én deltakeravgift og representere flere brands.
Hovedregelen er 3 betalende utstillere pr. showroom og minimum 5 pr. stoppested. Styret godkjenner showroom og stoppesteder når busstrasé er fastlagt etter første søknadsfrist 31. mars. For bedre besøkstall og resultat anbefaler vi flere utstillere enn minstekravet.
Ett brand kan velge å være alene i sitt showroom mot å betale 3 deltakeravgifter.
Ikke betalende brands i lokalet, må best mulig ryddes bort.
Hvert showroom rekrutterer og lønner egne dørvakter som registrerer de besøkende (DS app) fredag og lørdag.
Unntak 2021: Er størrelse på areal og antall utstillere problematisk mht smittevern, søk unntak fra regelen.
-
Deltakeravgift:
NOK 33.000 + MVA.
Etter 31. mars stiger deltakeravgiften til NOK 37.000 + MVATillegg du kan velge å få fakturert sammen med deltakeravgiften:
Delta som CO-OP utstiller:
Som CO-OP utstiller kobler vi deg med en utvalgt student for samarbeid om konsept, design og gjennomføring av din utstilling. Målet er å skape «showstoppere»; utstillinger eller installasjoner som skiller seg ut med høy kreativitet og unikt design. Honorar NOK 15.000 pr utstiller, i tillegg anbefaler vi å sette til side et budsjett til materialer og bygging av installasjonen.Saturday Night Party, festbilletter: Bestill billettene her, du får pakker på 10 og 20 billetter, inviter med dere ansatte, gode kontakter og feire gjensyn. Billettene du bestiller nå blir fakturert sammen med deltakeravgiften. Eventuelle tilleggsbestillinger kan du gjøre senere, så lenge det er ledige plasser
Enkeltbillett: NOK 650,-
Pakkepris 10 billetter: NOK 5250,- (inkluderer to flasker vin)
Pakkepris 20 billetter: NOK 9500,- (inkluderer fem flasker vin)
Kun 500 deltakere i år, i et helt unikt lokale, partymusikk, herlige gjensyn, mingling med bransjevenner og kollegaer. Får vi lov, blir dette århundrets fest, hvis vi ikke får lov, blir billettene refundert.
-
Alle utstillere betaler samme deltakeravgift NOK 33.000 + MVA.
Etter 31. mars stiger deltakeravgiften til 37.000 + MVA. Påmeldingen er bindende, faktura sendes automatisk etter godkjennelse og forfaller fra medio mai.Frakt, forsikring og kostnader som påløper i hvert showroom er utstillers ansvar og avtales individuelt i hvert enkelt showroom.
Styret er innstilt på å gjennomføre Designers' Saturday som planlagt, fra 10-12 september 2021, men pandemien er uforutsigbar. Primo april, etter første søknadsfrist, vurderer vi mulighetene for gjennomføring mot plan B som er utsettelse til 2022. Ligger forholdene til rette fortsetter planleggingen, styret behandler søknader, bekrefter deltakelse og sender alle utstillere faktura med forfall fra medio mai.
Dersom vi senere blir tvunget til å avlyse DS 2021, blir deltakeravgiften tilbakebetalt minus medlemskontingent til foreningen Designers’ Saturday på NOK 5.000. Dette gjør vi for å redusere tapet for påbeløpte kostnader, og er et tilskudd tilplanleggingen av kommende arrangementer
-
Styret er innstilt på å gjennomføre Designers' Saturday som planlagt, fra 10-12 september 2021, men pandemien er uforutsigbar. Primo april, etter første søknadsfrist, vurderer vi mulighetene for gjennomføring mot plan B som er utsettelse til 2022. Ligger forholdene til rette fortsetter planleggingen, styret behandler søknader, bekrefter deltakelse og sender alle utstillere faktura med forfall fra medio mai.
Dersom vi senere blir tvunget til å avlyse DS 2021, blir deltakeravgiften tilbakebetalt minus medlemskontingent til foreningen Designers’ Saturday på NOK 5.000. Dette gjør vi for å redusere tapet for påbeløpte kostnader, og er et tilskudd til planleggingen av kommende arrangementer.
-
DS er organisert som en forening basert på non-profit virksomhet. Utstillerne er våre medlemmer, deres representanter sammen med frivillige designentusiaster sørger ulønnet for planlegging og gjennomføring av arrangementet, sammen med en innleid prosjektleder.
Styret sørger for: Produksjon av showroom- og stoppestedkart, planlegging av busstrasé og -transport samt merking av alle DS buss-stoppesteder. Rekruttering, opplæring og honorar til guider som registrerer og veileder besøkende på hvert buss-stopp. Innkjøp av materiell.
Innkjøp, lagring, utkjøring og retur av DS-materiell som fasadebanner til hvert showroom, totebagger og adgangstegn.
Planlegging og gjennomføring av felles-aktiviteter: Designers Saturday Academy med Awards, talks, åpning- og prisseremoni, Auksjon, Saturday Night Party mm.
Felles markedsføring, informasjon og PR, utsendelse felles invitasjoner; fagbesøkende, presse, publikum og andre relevante besøkende.
-
Utstiller skal fokusere på produktnyheter, enestående design og høy kvalitet.
Vi oppfordrer hver enkelt utstiller til å lage kreative produktpresentasjoner til inspirasjon for et profesjonelt publikum.
DS oppfordrer alle utstillere/showroom til å invitere sine kontakter til arrangementet.
Ta den nye fagdagen fredag på alvor, lag program, ikke servér alkohol før tidligst kl 15.00
Å laste opp bilder, logo og tekst til egen utstillerprofil omgående etter godkjennelse.
Utstiller har ansvar for å ivareta miljøet, innhente tillatelser og ikke sjenerer naboer.
Opplysninger om brands, kvalitet og design må oppgis på forespørsel fra styret under behandling av utstillersøknadene.
-
Vær forberedt på at smittevern fortsatt er viktig; oversikt antall personer, avstand, hygiene, håndsprit og munnbind. Utstillere må sammen med arrangør finne gode felles og individuelle løsninger.
Planlegg for korte besøk og presise budskap.
Regler og anbefalinger fra Oslo Kommune og nasjonale myndigheter, må etterleves på alle punkter.
Følg med på informasjon, sammen finner vi gode felles og individuelle løsninger.
-
Det er utstillers eget ansvar å finne et egnet utstillerlokale.
I søknadsskjema finner du oversikt over showroom DS drifter, hvor du kan søke om plass.
Du kan gjerne også rette forespørsler direkte til andre showroom og informere oss snarest mulig om valgt showroom.
-
Ved hvert arrangement kommer nye showroom til, mens andre står over. Søknad om godkjennelse av nye showroom og stoppesteder, med opplysninger om adresser, antall utstillere og hvilke, rettes til styre.
Styret vurderer bl.a. nærhet til busstopp og tilknytning til busstraseen i samråd med transportør.Målet er å opprettholde eller redusere antall stopp heller enn å øke.
Vi prioriterer en effektiv trasé for å redusere publikums tidsforbruk utenfor showroomene. De best besøkte showrooms med flere enn 10 utstillere får normalt tildelt et stoppested.
-
Kun 500 deltakere i år, i et helt unikt lokale, partymusikk, herlige gjensyn, mingling med bransjevenner og kollegaer.
Får vi lov, blir dette århundrets fest, hvis vi ikke får lov, blir billettene refundert. Vi tilbyr billettpakker på 10 og 20 billetter, inviter med dere ansatte, gode kontakter og feire gjensyn.
Billettene du bestiller i søknadsskjema for deltakelse på DS, blir fakturert på samme faktura som deltakeravgiften. Eventuelle tilleggsbestillinger kan du gjøre senere, så lenge det er ledige plasser.
-
-
All exhibitors pay the same participation fee of NOK 33,000 ex VAT.
-
After 31 March, the participation fee will increase to 37,000 ex VAT. The registration is binding, the invoice is sent automatically after approval and is due from mid-May.
-
Exhibitors are responsible for all costs incurred in their own showroom during DS; i.e. shipping, insurance, food/drinks etc. These costs are in addition to the DS participation fee.
-
The board is set to conduct Designers' Saturday as planned, from September 10-12, 2021, but the pandemic is unpredictable. At the beginning of April, after the first application deadline, we assess the possibilities for implementation against plan B, which would be a postponement until 2022. If the conditions are right, the planning will continue, the board will process applications, confirms participation and send all exhibitors invoices, which will be due in mid-May.
If we are later forced to cancel DS 2021, the participation fee will be refunded except the membership fee to the association Designers' Saturday of NOK 5,000. This is done in order to reduce the loss of accrued costs, and it will also be a contribution to the planning of upcoming events.
-
Praktisk informasjon
SØK OM Å BLI UTSTILLER PÅ DESIGNERS' SATURDAY
