Generell informasjon
-
Designers’ Saturday er den største og viktigste møteplassen for design- og interiørarkitektur i Norge. Vi tilbyr inspirasjon og faglig utvikling for ca. 7000 fagbesøkende og 170 utstillere.
Designers’ Saturday fokuserer på å vise bredden innen design- og interiør, fra unge nyutdannede designere til veletablerte produsenter og merkevarer.
Som utstiller på Designers' Saturday får du muligheten til å ta del i en 3-dagers feiring i Oslo sentrum, proppfullt av inspirasjon, faglig oppdatering, kollegiale- og sosiale møteplasser.
-
Fyll ut søknadskjema og delta som utstiller på Designers’ Saturday 08-10. september 2023.
Påmeldingen er bindende, faktura sendes automatisk etter godkjennelse og forfaller fra medio mai.
Påmeldinger mottatt innen 28. februar får laveste deltakeravgift.
Styret godkjenner utstillere som tilfredsstiller DS’ intensjon og kriterier. Etter medio april blir alle bekreftet fortløpende.
-
Utstillere på DS er enkeltstående brands og produsenter. En paraplyorganisasjon kan ikke betale én deltakeravgift og representere flere brands.
Hovedregelen er 3 betalende utstillere pr. showroom og minimum 5 pr. stoppested. Styret godkjenner showroom og stoppesteder når busstrasé er fastlagt etter første søknadsfrist 31. mars. For bedre besøkstall og resultat anbefaler vi flere utstillere enn minstekravet.
Ett brand kan velge å være alene i sitt showroom mot å betale 3 deltakeravgifter.
Ikke betalende brands i lokalet, må best mulig ryddes bort.
Hvert showroom rekrutterer og lønner egne dørvakter som registrerer de besøkende (DS app) fredag og lørdag.
Unntak: Er størrelse på areal og antall utstillere problematisk, søk unntak fra regelen.
-
Co-op er en del av programmet vi gjennomfører i samarbeid med norske designutdanninger og er støttet av Kulturrådet. Som academy partnership-utstillere kobler vi dere med utvalgte studenter for samarbeid om konsept, design og gjennomføring av utstillingene. Målet er å skape “showstoppere”; utstillinger eller installasjoner som skiller seg ut med høy kreativitet og unikt design. De dyktige studentenes honorar er NOK 10.000 + MVA pr utstiller, i tillegg anbefaler vi å sette til side et budsjett til materialer og bygging av installasjonen.
-
Deltakeravgift:
NOK 33.000 + MVA.
Etter 28. februar stiger deltakeravgiften til NOK 37.000 + MVATillegg du kan velge å få fakturert sammen med deltakeravgiften:
Delta som Academy parthership-utstiller:
Som Academy parthership-utstiller kobler vi deg med en utvalgt student for samarbeid om konsept, design og gjennomføring av din utstilling. Målet er å skape «showstoppere»; utstillinger eller installasjoner som skiller seg ut med høy kreativitet og unikt design. Honorar NOK 10.000 + MVA pr utstiller, i tillegg anbefaler vi å sette til side et budsjett til materialer og bygging av installasjonen.Saturday Night Party, festbilletter: Vi selger pakker på 10 og 20 billetter, inviter med dere ansatte, gode kontakter og feire gjensyn. Billettene bestilles på nettsiden vår.
Enkeltbillett: NOK 300,-
Pakkepris 10 billetter: NOK 2500
Pakkepris 20 billetter: NOK 5000
-
Alle utstillere betaler samme deltakeravgift NOK 33.000 + MVA. Utstillere som velger å stå i to showroom får 50% rabatt på nr. 2.
Etter 28. februar stiger deltakeravgiften til 37.000 + MVA. Påmeldingen er bindende, faktura sendes automatisk etter godkjennelse og forfaller fra medio mai.Frakt, forsikring og kostnader som påløper i hvert showroom er utstillers ansvar og avtales individuelt i hvert enkelt showroom.
-
DS er organisert som en forening basert på non-profit virksomhet. Utstillerne er våre medlemmer, deres representanter sammen med frivillige designentusiaster sørger ulønnet for planlegging og gjennomføring av arrangementet, sammen med en innleid prosjektleder.
Styret sørger for: Produksjon av showroom- og stoppestedkart, planlegging av busstrasé og -transport samt merking av alle DS buss-stoppesteder. Rekruttering, opplæring og honorar til guider som registrerer og veileder besøkende på hvert buss-stopp. Innkjøp av materiell.
Innkjøp, lagring, utkjøring og retur av DS-materiell som fasadebanner til hvert showroom, totebagger og adgangstegn.
Planlegging og gjennomføring av felles-aktiviteter: Designers Saturday Academy med Awards, talks, åpning- og prisseremoni, Auksjon, Saturday Night Party mm.
Felles markedsføring, informasjon og PR, utsendelse felles invitasjoner; fagbesøkende, presse, publikum og andre relevante besøkende.
-
Utstiller skal fokusere på produktnyheter, enestående design og høy kvalitet.
Vi oppfordrer hver enkelt utstiller til å lage kreative produktpresentasjoner til inspirasjon for et profesjonelt publikum.
DS oppfordrer alle utstillere/showroom til å invitere sine kontakter til arrangementet.
Ta fagdagen fredag på alvor, lag program, ikke servér alkohol før tidligst kl 15.00
Å laste opp bilder, logo og tekst til egen utstillerprofil omgående etter godkjennelse.
Utstiller har ansvar for å ivareta miljøet, innhente tillatelser og ikke sjenerer naboer.
Opplysninger om brands, kvalitet og design må oppgis på forespørsel fra styret under behandling av utstillersøknadene.
-
Vær forberedt på at smittevern fortsatt kan bli aktuelt; oversikt antall personer, avstand, hygiene, håndsprit og munnbind. Utstillere må sammen med arrangør finne gode felles og individuelle løsninger.
Planlegg for korte besøk og presise budskap.
Regler og anbefalinger fra Oslo Kommune og nasjonale myndigheter, må etterleves på alle punkter.
Følg med på informasjon, sammen finner vi gode felles og individuelle løsninger.
-
Det er utstillers eget ansvar å finne et egnet utstillerlokale.
I søknadsskjema finner du oversikt over showroom DS drifter, hvor du kan søke om plass.
Du kan gjerne også rette forespørsler direkte til andre showroom og informere oss snarest mulig om valgt showroom.
-
Ved hvert arrangement kommer nye showroom til, mens andre står over. Søknad om godkjennelse av nye showroom og stoppesteder, med opplysninger om adresser, antall utstillere og hvilke, rettes til styre.
Styret vurderer bl.a. nærhet til busstopp og tilknytning til busstraseen i samråd med transportør. Målet er å opprettholde eller redusere antall stopp heller enn å øke.
Vi prioriterer en effektiv trasé for å redusere publikums tidsforbruk utenfor showroomene.
-
Saturday Night Party vil bli holdt lørdag 09. sept på Telegrafen. Mer info kommer. Billetter legges ut for salg på nettiden.
-
-
All exhibitors pay the same participation fee of NOK 33,000 ex VAT.
-
After 28th of February, the participation fee will increase to 37,000 ex VAT. The registration is binding, the invoice is sent automatically after approval and is due from mid-May.
-
Exhibitors are responsible for all costs incurred in their own showroom during DS; i.e. shipping, insurance, food/drinks etc. These costs are in addition to the DS participation fee.
-
Informasjon utstillere
SØK OM Å BLI UTSTILLER PÅ DESIGNERS' SATURDAY
