Framery Acoustics

Meet Framery One bg 06
Framery Qand O inspiration
Framery office inspiration 29
Framery office inspiration 30
Framery One IG 2
9

Stoppested

Showroom

Input

Drammensveien 130, inngang A4

Framery is the pioneer of soundproof office pods and workspaces. Every detail of every product is carefully considered and perfected to ensure it contributes to our customer’s happiness, from usability and acoustics to aesthetics and sustainability.

Det var i 2010 og rundt hundre ansatte jobbet i det samme åpne kontorlokalet. To av dem, inkludert vår nåværende administrerende direktør som også var en av grunnleggerne av Framery, hadde fått nok av å høre på sjefen sin som snakket konstant i telefonen med et headsett. Det var nesten umulig å konsentrere seg! De to kom snart opp med et forslag som ikke var så høflig; at sjefen skulle gå et annet sted for å ringe. Han svarte raskt: "Vel, kjøp meg en telefonboks". Problemet var at det ikke fantes en på markedet, så det eneste alternativet var å lage en selv.

Den første boksen var stygg og ikke spesielt lydisolert, men gutta hadde funnet sitt kall og innså at mange arbeidsplasser led av det samme problemet uten noen løsning tilgjengelig.

Etter år med utvikling, analyse av kundenes tilbakemeldinger og grundig prøving og feiling, viste vår sjette generasjons telefonboks (eller pod), Framery O, seg å være super funksjonell, et stille sted å jobbe med fantastisk akustikk og lydsvak ventilasjon. I begynnelsen var det som med alt nytt en kamp å selge dem, men da folk begynte å bruke dem og kontorkulturen deres raskt ble endret, begynte nyheten å spre seg og snart kjøpte selskaper som Microsoft, SAP og Deloitte dem og elsket dem. Vi solgte dem i tusenvis, og i dag er Framery O verdens mest solgte pod.

I utgangspunktet trodde vi at vi solgte stillhet - men vi tok feil. Sammen med kundene våre så vi det større bildet.

Støy på åpne kontorer er en stor hindring for tilfredshet på arbeidsplassen, med konstante forstyrrelser fra telefonsamtaler, ad hoc-møter og diskusjoner. Det er vanskelig å gjenopprette konsentrasjonen når den er brutt, det tar tid å fokusere igjen, du blir mindre produktiv, mindre kreativ og potensialet ditt blir ikke oppfylt. Som et resultat blir du mindre lykkelig.

Dette var vårt aha-øyeblikk. Når vi fjernet støyproblemet ble folk raskt lykkeligere. Lykkelige mennesker er mer effektive, mer kreative og produserer bedre arbeid. "Lykke" ble da åpenbart og raskt vårt formål videre, ikke bare når det gjelder produktene våre, men for alt vi gjør.

Arbeidet og måten vi gjør det på endrer seg raskt. Det som var relevant i en industriell sammenheng, gjelder ikke for informasjonsarbeid. Det som fungerte i et åpent kontorlandskap, fungerer ikke i flerbruksområder. Og alt vi lærer om nye digitale arbeidsmetoder, vil bli foreldet så snart vi begynner å jobbe side om side med kunstig intelligens. Så støyreduksjon er, og vil være, bare en del av løsningen for tilfredshet blant de ansatte på arbeidsplassen.

Med et sterkt fokus og investering i forskning og et løfte om å praktisere det vi forkynner innenfor vår egen virksomhet, er vi fast bestemt på å finne de andre delene av "lykkeløsningen", og vi har til hensikt å være lykkelige mens vi gjør det.